NIEBANALNE POWITANIE WIOSNY

Wiosna to najpiękniejsza pora roku, dlatego też 21 marca w Zespole Szkół w Wysokiej Głogowskiej nie mógł przejść bez echa, wszak to radosny i wyczekiwany przez wszystkich z utęsknieniem pierwszy dzień kalendarzowej wiosny!


W naszej szkole wiosnę postanowiliśmy przywitać hucznie i z przytupem! W związku z tym, że nasi uczniowie posiadają liczne talenty, a przy tym nieobce są im pojęcia takie jak: kreatywność, współpraca i dobra zabawa, zaproponowaliśmy im, by ten dzień spędzili niebanalnie i twórczo. Nowością było to, że uczniowie pracowali w 15 zespołach międzyoddziałowych – każda grupa składała się z uczniów klas IV-VIII. Drużyny, pod opieką nauczycieli, konstruowały ekologiczne pojazdy z różnorodnych materiałów, z których następnie został zmontowany „wiosenny pociąg do wakacji”.

Młodsi uczniowie również nie mogli narzekać na brak atrakcji – najpierw wspólnie z przedszkolakami obejrzeli przygotowane specjalnie na ten dzień przedstawienie pt. „Bajeczna ekologia”, a następnie wykonali zdrowe, wiosenne przysmaki.

Uczniowie przyszli tego dnia do szkoły ubrani bardziej kolorowo niż zwykle. Założyli też skarpetki nie do pary na znak solidarności z dziećmi z zespołem Downa (bo przecież 21 marca to także Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa).

Z ciekawą inicjatywą wystąpił również Samorząd Uczniowski, który ogłosił cały bieżący tydzień pod hasłem „wiosennej mody”, przy czym wtorek był też dniem bez plecaka. Kreatywność niektórych uczniów była imponująca! Plecaki zostały zastąpione przez koszyki sklepowe, kosze na śmieci, opony, kartony po butach, walizki, klatki dla zwierząt a nawet taczki!

Powitanie wiosny było niezwykle barwne i wesołe, a uczniowie – przy ogromnym zaangażowaniu grona pedagogicznego – udowodnili, że to szczególne święto można spędzić inaczej. W radosnych nastrojach „wyszli z ławek klasowych”, by wspólnie się bawić. Ta inicjatywa zintegrowała społeczność szkolną, wzmocniła poczucie wspólnoty, ale przede wszystkim była świetną okazją do kształtowania tzw. kompetencji przyszłości (kreatywności, krytycznego myślenia, komunikacji i współpracy). Wszystkie tego typu działania wpisują się w założenia szkolnego programu wychowawczo – profilaktycznego i przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju naszych uczniów.

Małgorzata Wąsik
nauczyciel
Zespołu Szkół w Wysokiej Głogowskiej

 

Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.
Skip to content